הרוסים מפיקים לקחים \\ כתב החוץ שלמה ריזל בסקירה יומית

    מהדורת הבוקר No Comments on הרוסים מפיקים לקחים \\ כתב החוץ שלמה ריזל בסקירה יומית

    כתב החוץ של קול חי שלמה ריזל בניתוח התפתחות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ומעורבות המערב בנושא: "הכוחות הרוסיים סובלים מאבדות כבדות אבל הם התעשתו והתחילו להילחם בכל הכוח" | "גורמים איראניים לא רשמיים שטענו שבאירביל יש פעילות ישראלית ענפה והטילים נורו לאותם יעדים ישראלים" אמר ריזל

    חיילים בגבול אוקראינה בלארוס
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רוסיה ממשיכה לבוסס בבוץ באוקראינה: לפי דיווחים המגיעים הבוקר רוסיה הפציצה את מחנה האימונים יאבוריב במערב-אוקראינה, 15 ק"מ מגבול פולין. מדובר בבסיס שבו מדריכי נאט"ו אימנו חיילים אוקראינים ובכך נראה כי הדוב הרוסי משגר מסר ברור לנאט"ו לא להתערב זאת לנוכח פגישתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם מנהיגי המערב קנצלר גרמניה אולף שולץ ונשיא צרפת עמנואל מקרון אתמול.

    ברשת פוקס ניוז" האמריקנית מדווחים כי הממשל האמריקני מבין שאין לאוקראינים יכולת עמידה מול הכובש הרוסי אך למרות זאת הם מוסיפים לחמש את הצבא האוקראיני בנשק ותחמושת אמריקאית מתקדמת בתוכם גם חליפות עמידות בהפצצות כימיות וביולוגיות מחשש שהצבא הרוסי שלא ציפה לתגובה צבאית שכזו יעשה שימוש בנשק מסוכן זה.

    הכתב המדיני, שלמה ריזל עדכן במהדורת הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם על המלחמה במזרח אירופה. "באוקראינה ממשיכים הטילים. המלחמה הזו הולכת ונהיית אכזרית. בשבוע הראשון בעיקר האוקראינים הביאו את המידע מהשטח, עכשיו הרוסים מביאים צוותי תקשורת. הם מתקדים לא מעט, בשבוע האחרון הם כבשו שטחים פי שתיים מישראל כולה. הם התקדמו 15 ק"מ באזור קייב ובחרקוב. מריופול הנצורה זה מסר מהדהד למה שיקרה בקייב".

    "כמובן שגם הכוחות הרוסיים סובלים מאבדות כבדות, הערכות מערביות מדברים על ששת אלפים חיילים אבל הם התעשתו והתחילו להילחם בכל הכוח. הם הפיקו לקחים מהכשלים שהיו, זו לא מלחמת בזק כפי שהם רצו בהתחלה, אבל מלחמה קשה" ציין ריזל.

    video
    play-sharp-fill

    ריזל דיווח לאחר מכן גם בנושא התקיפה האיראנית הלילה בעיראק: "יש גורמים איראניים לא רשמיים שטענו שבאירביל יש פעילות ישראלית ענפה והטילים נורו לאותם יעדים ישראלים, האיראנים קושרים את זה לפעילות הישראלית ומסר לוושינגטון על רקע העיכוב בחתימה על הסכם הגרעין".



    0 תגובות